Review: Gel de curăţare Avene


  Numai mitul lui Sisif poate ilustra încercarea de a păstra un ten gras cât mai curat pe timpul verii. Chiar dacă sebumul nu-mi provoacă decât rareori coşuri, am probleme cu senzaţia de ten încărcat şi caut produse care să-mi cureţe pielea în profunzime. Două produse minune am folosit în această vară în acest scop: masca cu argilă verde de la Apivita (am scris despre ea AICI, este minunată) şi gelul de curăţare de la Avene, produs pe care l-am mai folosit. Dacă l-am cumpărat din nou, asta spune multe, nu? Pentru mine este cel mai bun gel de curăţare din seria dermatocosmeticelor disponibile în farmaciile de la noi, mai bun decât variantele de la Vichy, La Roche Possay, Ivatherm sau Bioderma. Şi despre acestea am scris pe blog de-a lungul vremii, aproape toate au fost ok însă nu m-au convins să le cumpăr pentru a doua oară. 

    Gelul de curăţare Avene mi-a picat prima oară pe mână în baia prietenei mele Dana, m-a impresionat prin cantitatea mare de spumă pe care o făcea şi prin aroma sa aparte, de curat. Este cel mai economic gel de curăţare, este suficient un singur strop pentru o folosire. 
    În timpul verii folosesc produse pentru protecţie solară şi uneori apelez la fond de ten rezistent la transfer, iar aceste două tipuri de produse sunt greu de îndepărtat de pe piele. Cremele cu SPF ridicat se demachiază mai greu, ele se fixează bine pe piele datorită ingredientelor cu rol de filtru solar. Anumite geluri de curăţare nici măcar nu fac spumă atunci când încerc să mă demachiez, în contact cu crema îşi pierd calitatea de a fi spumante. Cu Avene nu am probleme. 
    Când folosesc fond de ten rezistent la transfer prefer să-mi spăl tenul de două ori consecutiv pentru a fi sigură că scap până şi de cele mai mici urme de machiaj. Resturile se pot depune în pori, aceştia se lărgesc, iar cum tenul meu este deja gras şi cu pori mai vizibili atunci un adaos de impurităţi este ultimul lucru pe care mi-l doresc.
    Dacă merg la plajă sau la piscină, imediat cum mă întorc acasă mă spăl cu acest gel de curţare, simt că îmi curăţă foarte bine pielea de apa sărată sau cu clor. Am înţeles că unora le face bine apa mării, pe mine mă irită îngrozitor, într-un an m-am trezit cu o iritaţie neplăcută după o singură repriză de înot. 
   În zilele foarte căldurose folosesc gelul Avene inclusiv pe post de gel de duş, este menit să cureţe şi pielea corpului. Data viitoare o să caut din nou un flacon de 300 ml, ca să mă pot destrăbăla cu el sub duş. Momentan sunt destul de zgârcită cu flaconul clasic, de 200 ml, nu prea mă lasă inima să-l folosesc zilnic şi pe corp. Vorbesc tot despre o piele a corpului cu tendinţe de îngrăşare, dacă o aveţi uscată atunci nu cred că acest gel vă este potrivit. Face mult spumă, este puternic degresant, nu văd să poată fi potrivit unui alt ten cu excepţia celui gras.

   Pe flacon puteţi vedea că este recomandat şi tenului acneic, însă depinde mult şi de ce fel de acnee suferiţi. Dacă acneea este provocată strict de sebum şi de acumulările de pe ten atunci gelul va fi perfect pentru voi. Şi mie îmi apar astfel de coşuri, îndeosebi în perioada menstruaţiei atunci când pielea mea secretă sebum precum o făbricuţă de ulei. Dacă acneea are cauze hormonale, e cauzată de alimentaţie sau de stres, iar pielea voastră e una uscată, atunci nu ştiu cât de mult v-ar putea ajuta. 

    Spuneam ceva despre aroma sa, că mă poartă cu gândul la ceva curat. După folosire pielea se simte curată şi miroase în ton. Aroma nu este foarte intensă, nu e deranjantă, este una dintre cele mai plăcute întâlnite la un produs pentru îngrijirea tenului.

   Concluzia finală este că gelul de curăţare de la Avene este un produs de curăţare ideal pentru tenul gras, care-şi merită popularitatea (s-a întâmplat chiar să nu-l mai găsesc disponibil în farmacie, era sold out!). Dacă aveţi probleme şi cu pielea corpului, face treabă foarte bună şi acolo, curăţă în profunzime şi previne acumularea impurităţilor în pori. 
    Este disponibil în lanţurile de farmacii din ţara noastră. Dacă preferaţi să-l comandaţi online îl găsiţi AICI la un preţ avantajos pentru cantitatea de 300 ml.


Comentarii